It´s not how many times you fall down. It´s how many times you get back.

22/3

Publicerad 2013-03-22 12:22:22 i Allmänt,

 
Godmiddag!
Ny dag och nya tag.

Efter att ha spenderat 2 kvällar på akuten (totalt nästan 11 timmar) hoppas jag att få slippa det ett tag framöver nu. 
Var på ultraljud igår, för att kolla varför magen mår som den mår. Efter ultraljudet skulle jag ner till akuten för att få provsvaren. En undersköterska visade oss till ett rum där jag fick ligga ner (det bästa när det gör ont är att få ligga ner). Iväntan på att få reda på resultat och träffa läkare. Kom till akuten vid tjugo över fyra. Vid fem hade jag så ont så frågade om jag kunde få någonting som lindrade och fick till svars att det är du på tur nästa gång. Aja bara att stå ut. Klockan TIO I SJU, ja du läste rätt... Då kom läkaren in till mig och jag skulle berätta hela historian om magen för ja 100 gången typ. Men i alla fall så pratade vi och han kände på magen och berättade att ALLA mina prover jag tagit ser jätte bra ut. Så jaha.. Hur kan jag då ha denna smärta i magen? Jag fattar inte.. Jag fick en "shot, med två saker i som bedövade från munnen till ner till i magen och lägger sig som en bobullstuss. Så det ända det skulle kunna vara är magsår, så jag väntar på en gastroskopi till Lund, för att gå ner med en kamera och se vad det är som inte stämmer! Denna smärtan är inget att leka med, den är hemsk när den väl kommer. Jag hoppas hoppas på en tid till lund snart, och dom kan se vad det är så jag kan få rätt medicin eller vad det nu är som behövs. Magen är ett otroligt jobbigt ställe att ha ont i.. För mår magen inte bra, så är det svårt att få annat att fungera. 
Men jag hoppas ni hjälper mig att hålla tummar och tår tillsammans med mig och att jag får en tid till Lund så snart så möjligt.
 
 
 
Försöker roa mig uppe på sjukhuset, fast smärtan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Karlsson

Jag är en pigg och glad tjej på 21 år. Tog studentensommaren 2011, en underbar känsla man skulle kunna göra om och om igen! Jag har jobb i en klädes affär, där jag trivs väldigt bra och har underbara kollegor runt omkring mig! På min fritid ägnar jag tiden åt min lilla katt, mina vänner, träningen och min lilla lya!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela